ورود به سایت   عضویت
ورود به سایت
» » » چرا هواپيماي روياي شما هميشه در حال سقوط است؟

چرا هواپيماي روياي شما هميشه در حال سقوط است؟

چرا هواپيماي روياي شما هميشه در حال سقوط است؟


اغلب ما بيشتر وقتمان را در رويا سپري مي‌کنيم و هرگز در دنياي واقعيت به آنچه که آرزويش را داشته‌ايم نرسيده‌ايم اما فکر مي‌کنيد دليل اين اتفاق چيست؟ چرا با وجود تلاش و پشتکار فراوان به اهداف مورد نظرمان دست پيدا نمي‌کنيم؟در اين مقاله علت‌هاي اين ناکامي را برايتان بررسي کرده‌ايم.

به خاطر ديگران دست از روياپردازي برداشته‌ايد
خيلي از ما انسان‌ها روياپردازي نمي‌کنيم زيرا ترس اين را داريم که از سوي افراد ديگر مورد انتقاد و گاهي سرزنش قرار بگيريم. اما اين نکته را از ياد نبريد که تنها افراد ناتواني که قدرت دنبال کردن روياهاي خود را ندارند، نسبت به آرزوهاي شما حالت منتقدانه به خود مي‌گيرند و شما را از ادامه راه منصرف مي‌کنند. اين افراد چشم ديدن موفقيت‌هاي ديگران را ندارند و به همين دليل تنها با منفي نگري راه را براي موفقيتتان مي‌بندند. گوش خود را روي انتقادها و جملات منفي اين افراد ببنديد و به آنچه که واقعا اعتقاد داريد، عمل کنيد و مطمئن باشيد به روياهايتان دست پيدا خواهيد کرد.

به حد وسط فکر کنيد
گاهي اوقات آنقدر روياهاي بزرگ و دور از دسترس در ذهنمان نقش مي‌بندد که براي به دست آوردن آن بايد شبانه‌روز ذهن و جسممان را درگير کنيم و در اين تلاش‌هاي زياد و نفس‌گير اغلب خسته مي‌شويم و در نتيجه توانايي طي کردن ادامه راه را نداريم. يادتان باشد در هر هدفي بايد حد وسط آن را انتخاب کنيد تا تعادل در زندگي‌تان برقرار شود. از هدف‌ها و روياهايي که به زحمت و مشقتي خارج از توان شما نياز دارد، دوري کنيد و متناسب با ظرفيتتان روياپردازي کنيد.

يادآوري تجربه‌هاي تلخ ممنوع!
چرا از دنبال کردن روياهايتان مي‌ترسيد؟ چرا با وجود انتخاب هدف و پيگيري براي دستيابي به آن هنوز به صورت کامل به نتيجه نهايي نرسيده‌ايد؟ علت ترس شما يادآوري شکست‌ها و اشتباهاتي است که در گذشته انجام داده‌ايد و اين موضوع مانند يک طناب قوي دست و پاي شما را براي پيگيري جدي و مشتاقانه اهدافتان مي‌بندد. يادتان باشد ترس‌هاي شما بين اهدافتان يک شکاف عميق ايجاد مي‌کند و اجازه پيشروي در مسير موفقيت را نخواهد داد. اشتباه و شکست به‌هيچ وجه بد نيست و براي موفقيت شما ضروري نيز است. از تجربيات گذشته درس بگيريد و با شجاعت مسيرهاي متفاوتي را براي دنبال کردن روياهايتان انتخاب کنيد.

اعتماد به نفستان را تقويت کنيد
افرادي که براي اولين‌بار دست به کارهاي شگفت‌انگيز و گاهي دور از انتظار مي‌زنند اعتماد به نفس بسيار بالايي دارند و در واقع اين اعتماد به نفس باعث پيشرفت آنها شده است. اگر تحصيلات بسيار بالايي داشته باشيد و بهترين سمت شغلي دنيا را هم داشته باشيد ولي بدون اعتماد به نفس باشيد از عهده هيچ کاري بر‌نخواهيد آمد و حتي ديگران هم روي شما و توانايي‌هايتان حساب نخواهند کرد. به خودتان و مهارت‌هايتان باور داشته باشيد. البته اعتماد به نفس شما بايد معقول و منطقي باشد چون داشتن اعتماد به نفس کاذب و دور از واقعيت زندگي کردن باز هم مانعي است که شما را در رسيدن به اهدافتان دچار مشکل مي‌کند. صادقانه و منطقي ظرفيت‌ها و پتانسيل‌هاي درونتان را بشناسيد و آنها را با تمرين تقويت کنيد. تنها در چنين شرايطي است که مي‌توانيد روياها و اهدافي معقول انتخاب کنيد و به آن برسيد.
توسط : مشاورفا  در تاریخ : 26-01-1394, 16:12   بازدیدها : 924   
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .