ورود به سایت   عضویت
ورود به سایت
» » » 8 دستور براي خوشبختي در زندگي زناشويي

8 دستور براي خوشبختي در زندگي زناشويي

 
اگر احساس مي‌كنيد بعد از ازدواج رابطه‌تان با همسرتان كمي سرد شده و مثل گذشته گرم و صميمي نيستيد نكات زيرا را بخوانيد و به آنها عمل كنيد.
 
1. مسايل كوچك را سرسري نگيريد شايد به نظرتان برسد برخي مسايل آنقدر كوچكند كه نمي‌توانند باعث دعوا شوند اما كاملا برعكس گاهي نگذاشتن ظرف‌ها در ظرفشويي يا درآوردن كفش‌ در مكاني نامناسب، سبب دعواهاي بزرگي مي‌شود. اگر مسايل كوچك بين زوج‌ها حل نشود تبديل به يك مشكل بزرگ خواهد شد. پس اجازه ندهيد مشكلات بي‌اهميت صميميت شما را از بين ببرد و با گذشت زمان شما را از هم دور كند. اگر بتوانيد مسايل كوچك را بين خود حل كنيد به راحتي از پس حل مشكلات بزرگ‌تر برمي‌آييد.
 
2. ابراز علاقه كنيد براي خوشبخت بودن در يك رابطه لازم است هر روز پيام مثبت دريافت كنيد. بيان جملاتي نظير دوستت دارم، دلم برايت تنگ شده، احساس خوبي به من مي‌دهي يا خريد يك هديه، مي‌تواند عشق را شعله‌ور كند. فراموش نكنيد مردان بيش از زنان به شنيدن اين مسايل نياز دارند. زن‌ها براي حرف زدن و بيان احساساتشان معمولا اشخاص ديگري را در كنارشان دارند اما مردها به ندرت كسي را پيدا مي‌كنند. در ميان زوج‌هايي كه زنان به همسرشان ابراز احساس نمي‌كنند، ميزان طلاق 2 برابر است.
 
3. ابراز احساسات را ناديده نگيريد مردان با درست كردن ميز شكسته آشپزخانه ممكن است علاقه خود را به همسرشان نشان دهند در صورتي كه زنان با بيان كلمات اين كار را مي‌كنند. فراموش نكنيد كه زنان و مردان راه‌هاي متفاوتي از هم براي بيان احساسات دارند پس به شكلي كه همسرتان از طريق آن ابراز احساس مي‌كند احترام بگذاريد.
 
4. صحبت كنيد هر روز حداقل 10 دقيقه در مورد مسايلي غير از كار، خانواده، وظايف و رابطه‌تان صحبت كنيد. برخي افراد فكر مي‌كنند هميشه در حال برقراري ارتباط با همسرشان هستند در حالي كه در واقع در حال انجام كارهاي روزمره‌اند. ارتباط برقرار كردن واقعي يعني اينكه شما در رابطه با موضوعات خصوصي، اهداف و روياهايتان با همسرتان صحبت كنيد. به عنوان نمونه موضوعاتي مانند اينكه آيا شده براي چيزي حسرت بخوري؟ وقتي بچه بودي مامان را بيشتر دوست داشتي يا بابا را؟ سال گذشته بهترين كاري كه انجام دادي و به آن افتخار مي‌كني چه بوده است؟ هر چه سوالات شما خصوصي‌تر باشد درجه صميميت شما بالاتر مي‌رود.
 
5. از روزمرگي فرار كنيد تمامي روابط ابتدا و انتهايي دارند. زوج‌هايي كه در روزمرگي بمانند به انتهاي خط مي‌رسند و روزمرگي خوشبختي آنها را در خود دفن مي‌كند. اگر مي‌خواهيد رابطه خوشبختي داشته باشيد بايد كاري كنيد زوج شما احساس بي‌حوصلگي نكند و از روزمرگي بيرون بيايد. چه عيبي دارد هر از چند گاهي كاري انجام دهيد كه عادت به انجام آن نداشته‌ايد. با هم به پارك برويد و بدمينتون بازي كنيد.
 
6. داستان پريان واقعيت ندارد برخلاف آنچه عموم مردم فكر مي‌كنند 2 نفر به خاطر داشتن روابط جنسي و برقراري ارتباط با هم ازدواج نمي‌كنند. آنچه 2 نفر را به هم نزديك‌تر مي‌كند دلسردنشدن است. دلسردي از جمله دلايل اصلي احساس بدبختي در انسان‌ها است. پس در مورد مشكلات زندگي با هم صحبت كنيد و راه‌حلي بيابيد تا طرف مقابل شما دلسرد نشود.
 
7. به موقع دعوا كنيد اگر از چيزي ناراحتيد موقع مناسبي براي پيش كشيدن آن پيدا كنيد. در مورد آنچه مي‌خواهيد بگوييد درست فكر كنيد. بعد از اتمام بحث هم حتي اگر شما آغازگر بحث نبوده‌ايد يا مقصر نيستيد، عذرخواهي كنيد. اگر دعوا را درست اداره نكنيد به مرور رابطه بين شما و همسرتان سرد مي‌شود.
 
8. روي منفي‌ها تمركز نكنيد براي انجام فعاليت‌هاي مثبت وقتي تعيين كنيد و تمام تمركزتان را روي حذف منفي‌ها نگذاريد. اشتباه بسياري از زوج‌ها اين است كه روي امور منفي زندگي و حذف آنها تمركز مي‌كنند. به جاي اينكه تمام مدت به دنبال حل مشكلات زندگي باشيد به لذايذ آن، دوستي‌ها و احساسات‌تان بها دهيد تا ببينيد مشكلات چه راحت از سر راه كنار مي‌روند
توسط : مشاورفا  در تاریخ : 25-01-1394, 23:23   بازدیدها : 1637   
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .