ورود به سایت   عضویت
ورود به سایت
» » » چرا عاشق‌ها بیشتر عمر می‌کنند؟

چرا عاشق‌ها بیشتر عمر می‌کنند؟

چرا عاشق‌ها بیشتر عمر می‌کنند؟

عشق باعث می‌شود همیشه احساس شادی و شوق و ذوق بکنید. این احساسات مثبت به شما کمک می‌کنند زندگی خود را با قدرت هرچه بیشتر به جلو پیش ببرید و در کارهای‌تان موفق شوید. اما فواید عشق فقط به اینها ختم نمی‌شود؛ تحقیقات نشان می‌دهند کسانی که عاشق هستند بدن سالم‌تری دارند و بیشتر عمر می‌کنند! چه مجرد باشید و چه متاهل با خواندن این مقاله متقاعد می‌شوید که باید عشق را در زندگی خود داشته باشید.

عاشق‌ها کمتر سرما می‌خورند!
تحقیقات نشان می‌دهند عملکرد سیستم ایمنی بدن در زوج‌های موفق و عاشق، قوی‌تر است. در مقابل آن دعواهای زناشویی باعث اختلال در کارکرد سیستم ایمنی می‌شوند. اما زوج‌هایی که با منطق و آرامش اختلافات خود را حل می‌کنند در برابر عوامل بیماری‌زا نیز مقاوم‌تر هستند. جالب است بدانید زوج‌های عاشق کمتر به سرماخوردگی و آنفلوآنزا دچار می‌شوند!

واقعا عاشق‌ها بیشتر عمر می‌کنند؟
آمار مرگ و میر زودرس در میان زوج‌های عاشق بسیار کمتر از افراد مجرد یا مطلقه است. درواقع افراد وقتی در روابط سالم و متعهد هستند استرس کمتری را تجربه می‌کنند. استرس کمتر هم به معنی سلامتی بیشتر است. علاوه براین بیشتر آقایان وقتی ازدواج می‌کنند از برخی رفتارهای پرخطر از جمله مصرف سیگار و قلیان و مصرف مواد مخدر دست بر می‌دارند که خود باعث ارتقای سلامتی می‌شود.

عشق باعث کاهش وزن می‌شود؟!
زوج‌هایی که با هم ورزش می‌کنند یا رژیم می‌گیرند در دست یافتن به اهداف‌شان موفق‌ترند. این درحالی است که تقریبا 50 درصد از کسانی که تنهایی ورزش می‌کنند و رژیم‌غذایی می‌گیرند بعد از يك سال ناامید می‌شوند و دست از تلاش بر می‌دارند. برای اینکه این موضوع به شما ثابت شود کافی است  همراه همسر  خود در پارک ورزش کنید و با یکدیگر غذاهای رژیمی بخورید تا ببینید چقدر وزن کم می‌کنید. علاوه براین جالب است بدانید که هر نیم ساعت رابطه زناشویی چیزی حدود 100 کالری می‌سوزاند!

کمتر درد می‌کشند
شاید شما هم تا به حال این موضوع را تجربه کرده باشید؛ هنگام بیماری و درد کشیدن وقتی دست همسرتان را می‌گیرید دردتان کاهش می‌یابد، به خصوص اگر در یک رابطه سالم و موفق باشید. البته این واقعیت در مورد دوستان و سایر اعضای خانواده نیز صدق می‌کند اما انرژی مثبتی که از تماس با عشق خود می‌گیرید تاثیرگذاری بسیار بیشتری دارد. عشق باعث افزایش ترشح اکسی‌توسین و اندورفین می‌شود که از مسکن‌ها و آرامبخش‌های طبیعی بدن هستند. علاوه براین، هورمون اکسی‌توسین باعث کاهش التهاب و مرگ سلولی می‌شود.

قلب سالم‌تری دارند
انسان‌ها موجوداتی اجتماعی هستند و نیازهای بیولوژیک آنها را به سمت دوست‌یابی می‌کشاند بنابراین وقتی نمی‌توانند برای خود یار و همراه پیدا کنند استرس‌شان بیشتر می‌شود. اما کسانی که روابط عاشقانه دارند استرس کمتری را تجربه می‌کنند؛ در نتیجه سلامت قلب و عروق‌شان نیز ارتقا می‌یابد. در مقابل آن افرادی که طلاق گرفته‌اند بیشتر دچار بیماری‌های قلبی - عروقی و سکته می‌شوند.

کاهش استرس درمتاهل‌ها
استرس می‌تواند عملکرد سیستم ایمنی بدن را دچار اختلال کند و شما را مستعد ابتلا به انواع بیماری‌ها كند. زوج‌های موفق وقتی در موقعیت‌های استرس‌زا قرار می‌گیرند بدن‌شان کمتر از بقیه افراد هورمون کورتیزول ترشح می‌کند. این درحالی است که افزایش کورتیزول، سیستم ایمنی را سرکوب می‌کند و راه را برای انواع بیماری‌ها باز می‌کند. علاوه براین کورتیزول باعث تجمع چربی در اطراف احشاء شکم می‌شود که این چربی خود با بیماری‌های قلبی، دیابت، سرطان و ... در ارتباط است. ازدواج با معشوق می‌تواند باعث کاهش خطر دیابت، بیماری‌های قلبی، آلزایمر و دیگر بیماری‌های مزمن شود.

مثبت‌اندیش‌تر هستند
همه ما می‌دانیم که عشق روحیه را تقویت می‌کند اما این موضوع فقط به روان ختم نمی‌شود. پژوهش‌های علمی بسیاری وجود دارند که نشان می‌دهند که عشق واقعا روی مغز تاثیر می‌گذارد. در یکی از تحقیقات مشخص شد وقتی داوطلبان به عکس معشوق خود نگاه می‌کنند فعالیت هورمون دوپامین در مغزشان افزایش می‌یابد. این هورمون باعث مثبت اندیشی، افزایش انرژی و بهبود سلامت می‌شود.

کاهش فشار خون
محققان به این نتیجه دست یافته اند که توجه به همسر باعث کاهش فشارخون و افزایش ترشح هورمون آرامش‌بخش اکسی‌توسین می‌شود. پس هرچه بیشتر به همسر خود توجه داشته باشید بیشتر می‌توانید از این تاثیر بهره‌مند شوید.

بهتر می‌خوابند
خوابیدن در کنار کسی که عاشقش هستید باعث افزایش حس امنیت، آرامش و بهبود خواب می‌شود. خواب کافی نیز با سلامت بدن و قلب و ثابت ماندن وزن و فشار خون در ارتباط است. هورمون اکسی‌توسین به شما کمک می‌کند خیلی راحت به خواب عمیق فرو بروید.

بی‌اختیاری ادرار نمی‌گیرند!
روابط زناشویی عاشقانه باعث تقویت عضلات کف لگن می‌شوند. باید بدانید که ضعف این عضلات به خصوص در خانم‌ها باعث بی‌اختیاری ادرار در سنین میانسالی می‌شود. از طرفی تقویت این عضلات خود باعث بهبود عملکرد در روابط زناشویی می‌شود.

کمتر دکتر می‌روند!
آمار نشان می‌دهد افراد متاهل نسبت به افراد مجرد کمتر به مراجعه پزشکی احتیاج پیدا می‌کنند و کمتر در بیمارستان بستری می‌شوند. زوج‌های عاشق بیشتر به سلامت یکدیگر اهمیت می‌دهند و اگر معشوق‌شان مشکلی پیدا کند به او گوشزد کرده و از او مراقبت می‌کنند. به همین دلیل این افراد کمتر بیمار می‌شوند.

چند واقعیت جالب:
- وقتی عاشق هستیم و استرس‌مان کمتر است، زخم‌های‌مان سریع تر ترمیم می‌شوند.
- عشق اعتماد به نفس را بالا می‌برد و باعث می‌شود بیشتر به سلامت جسمی‌مان  اهمیت دهیم.
- آمار افسردگی شدید در مردان مجرد 9 برابر بیشتر از مردان متاهل است. از طرفی طلاق گرفتن، احتمال خودکشی را دوبرابر در مردان افزایش می‌دهد.
- روابط زناشویی عاشقانه در سنین جوانی خطر سرطان پروستات را در سنین بالاتر کاهش می‌دهد.
- زنانی که حداقل هفته‌ای یک بار رابطه زناشویی عاشقانه دارند، استروژن بیشتری تولید می‌کنند و عادت ماهانه‌شان منظم‌تر است.

توسط : مشاورفا  در تاریخ : 24-01-1394, 23:03   بازدیدها : 804   
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .