ورود به سایت   عضویت
ورود به سایت
» » » سو تفاهمی به نام عشق

سو تفاهمی به نام عشق

 
دادن وعده ازدواج بهانه بسیاری از دوستی های خیابانی و ارتباطات نامتعارف دختران و پسران نوجوان و جوان می باشد که با بررسی های به عمل آمده اغلب آنها منجر به ازدواج نمی گردد و ... معمولاً با سوء استفاده های جسمی و مالی همراه بوده و در بسیاری از موارد، در همه جوامع انسانی ازدواج و آئین مربوط به آن یکی از مهمترین راه های تشکیل خانواده می باشد، تشکیل خانواده علاوه بر رفع نیازهای جسمی و روحی بهترین و مطمئن ترین چهارچوب جهت کسب آرامش، پرورش ابعاد شخصیتی و تربیت فرزندان می باشد. فرهنگ هر جامعه نحوه و آئین مربوط به تشکیل خانواده را ترسیم می کند و هر اقدامی در خارج از قواعد و چهار چوب ترسیم شده از فرهنگ جامعه که بر گرفته از باورهای اعتقادی اعضاء جامعه می باشد آسیب زا تلقی می گردد.
 
مقصود و مراد از دوستی دختران و پسران، رابطه ای گرم و آتشین و عمدتاً پنهانی که از طریق دیدارهای مخفیانه، رد و بدل کردن نامه و یابرقراری ارتباط تلفنی ایجاد می شود، می باشد.
 
دادن وعده ازدواج بهانه بسیاری از دوستی های خیابانی و ارتباطات نامتعارف دختران و پسران نوجوان و جوان می باشد که با بررسی های به عمل آمده اغلب آنها منجر به ازدواج نمی گردد و معمولاً با سوء استفاده های جسمی و مالی همراه بوده و در بسیاری از موارد، اینگونه ارتباطات با لکه دار شدن آبروی خانوادگی و فامیلی که با باورها و اعتقادی مذهبی و فرهنگی جامعه در تعارض می باشد خاتمه می یابد.
 
ارتباط بین دختر و پسر موضوعی است که از دیر باز مسائل مهم فرهنگی و اجتماعی بوده و اکنون نیز با عنایت به جوانی جمعیت در کشورمان از موضوعات مهم با گستره وسیع می باشد.
 
توجه و تمایل به جنس مخالف از تظاهرات و قوع پدیده بلوغ در دختران و پسران می باشد که در اوایل نوجوانی در سنین ( 19- 12 ) نمود پیدا می کند، این تمایل گاهی درونی است و در جلوه های رفتاری نوجوان و فرد نمود پیدا نمی کند و گاهی بیرونی است و در قالب توجه به خود و دوستی های خیابانی جلوه گر می شود که مقصود و مراد از دوستی دختران و پسران، رابطه ای گرم و آتشین و عمدتاً پنهانی که از طریق دیدارهای مخفیانه، رد و بدل کردن نامه و یابرقراری ارتباط تلفنی ایجاد می شود، می باشد.
 
در حال حاضر، بدلیل فاصله افتادن بین بلوغ جسمی و بلوغ اجتماعی بدلیل بیکاری، اشتغال به تحصیل و عدم وجود فرصت های شغلی بعد از فارغ التحصیلی و متعاقب آن عدم مهیا شدن زمینه های ازدواج و تشکیل خانواده برای تعداد زیادی از جوانان، دامنه مزاحمت های خیابانی و روابط پنهانی بین دختران و پسران عمدتاً بصورت خیابانی و در قالب وعده عشق و ازدواج بعضاً تا سنین 30 سالگی و حتی 35 سالگی تداوم یافته است.منظور از بلوغ جسمی وقوع پدیده بلوغ و بحران هویت و منظور از بلوغ اجتماعی، داشتن شغل و توانایی اداره زندگی مستقل و تشکیل خانواده می باشد.
 
دامنه مزاحمت های خیابانی و روابط پنهانی بین دختران و پسران عمدتاً بصورت خیابانی و در قالب وعده عشق و ازدواج بعضاً تا سنین 30 سالگی و حتی 35 سالگی تداوم یافته است
 
با توجه به اینکه برقراری دوستی های خیابانی از دیدگاه خانواده و جامعه با نگرش به فرهنگ جامعه انحراف و تخلف محسوب می گردد و معمولاً نتایج ناخوشایندی به دنبال دارد لذا این نوع ارتباطات می تواند ناشی از این باشد که یا در درون خانواده به مسائل و اعتقادات دینی بهاء و ارزش لازم داده نمی شود، وقوع رفتارها و ارتباطات حاکم بر خانواده با باورهای مذهبی فاصله دارد و یا اینکه خانواده دچار بحران و تنش می باشد.
 
عشق

 
توصیه های پیشگیرانه
 
پرهیز از گسترش اختلافات به متن خانواده و تضعیف امنیت روانی - عاطفی اعضاء خانواده و فرزندان.
 
تخصیص اوقاتی جهت فرزندان و ایجاد ارتباط های دوستانه با فرزندان از سوی والدین.
 
ارائه الگوهای مناسب همسر گزینی و راهنمایی و مشاهده در راستای آگاهی از معیارهای فرزندان.
 
توجه به بحران دوره نوجوانی و آشنا ساختن نوجوان نسبت به دلایل بروز احساسات و تمایلات جدید و نحوه حل و سازگاری با شرایط جدید.
 
پرهیز از بروز تنش از سوی والدین و حل مشکلات خود و کمک به حل مشکلات عاطفی به خصوص از جانب مادر.
 
ارائه آگاهی های لازم نسبت به وجود دام ها و مفاسد موجود در جامعه و تجهیز آنها به مهارت های سالم زیستن.
 
ارائه الگوهای موثر به فرزندان نوجوان به خصوص دختران نسبت به بروز رفتارهای مناسب در مقابل خواسته های نامعقول از جانب افراد موجود در جامعه و مصون سازی آنها از ابتلا به دام های فاسد اجتماعی.
 
فراهم نمودن زمینه های ازدواج برای جوانان
توسط : مشاورفا  در تاریخ : 24-01-1394, 14:50   بازدیدها : 1084   
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .