ورود به سایت   عضویت
ورود به سایت
» » » ابراز محبت و عشق ورزیدن در زندگی زناشویی

ابراز محبت و عشق ورزیدن در زندگی زناشویی

عشق ورزیدن به همسر
دوستی وقتی همسرش مسافرت بود،روی بعضی از سرامیک های سفید رنگ خانه،عکس و گل و شکلات چسبانده بود و روی چند عدد از آنها کلمات و جمله های محبت آمیز نوشته بود، باور کنید همسرش تا مدت ها سرامیک ها را تمیز نکرده بود که مبادا نوشته ها پاک شود! تصور کنید که عشق آنها، با این کار آقا، چقدر تازه شد!

در قسمت اول یکی از مهمترین آفت هایی که عشق زن و شوهر را تحت الشعاع قرار می دهد را، بررسی کردیم و گفتیم که عشق مثل گل است ، آب می خواهد و توجه.

حال به برسی چند راه کار برای روشن نگه داشتن آتش عشق می پردازیم.

اولین راه این است،از ابراز محبت و عشق ورزیدن نسبت به یکدیگر دریغ نکنید؛ ابراز محبتِ به موقع در زندگی مشترک ، علاقه ، نشاط و طراوت به وجود می آورد.

عشق ورزیدن و ابراز محبت فقط لازمه روزهای نخستین ازدواج نیست؛ بلکه با گذشت زمان نهال نوپای زندگی به درختی تناور تبدیل می شود که نیاز بیشتری به آبیاری دارد؛ با ابراز محبت و عشق ورزیدن و علاقه به هم، می توان این درخت تناور را برای همیشه با نشاط ، بارور و با طراوت نگه داشت.

راه های مختلفی برای ابراز محبت و عشق ورزیدن در زندگی وجود دارد، دوستی وقتی همسرش مسافرت بود،روی بعضی از سرامیک های سفید رنگ خانه،عکس و گل و شکلات چسبانده بود و روی چند عدد از آنها کلمات و جمله های محبت آمیز نوشته بود، باور کنید همسرش تا مدت ها سرامیک ها را تمیز نکرده بود که مبادا نوشته ها پاک شود! تصور کنید که عشق آنها با این کار آقا، چقدر تازه شد!

برای عشق ورزیدن در زندگی زناشویی عاشقانه به هم نگاه کنید ،گرم و صمیمی باشید.نحوه نگریستن هر یک از ما به دیگری به « چگونه بودن ما» بستگی دارد؛ نه به" چگونه بودن او". همسران ، تماشاچی زندگی یکدیگر نیستند؛ بلکه شریک مشاهده شده زندگی یکدیگرند.

زنی می گفت:" از زمانی که ازدواج کرده ام ، شوهرم بیشتر ترجیح می دهد که به جای مصاحبت با من ، برنامه ورزشی تلویزیون را تماشا کند؛ یک بار به او اعتراض کردم که «چقدر ژولیده ای» ،او هم پاسخ داد: تو «هم شلخته ای»

این بحث بیهوده و زیان آور نشانگر آن است که چگونه همسران به جای عشق ورزیدن و ابراز محبت به هم ، ممکن است در جستجوی برشمردن عیب های یکدیگر باشند. این یک طریق نگاه کردن به زندگی است؛ اما شیفتگی شما وقتی حاصل می شود که فکر کنید همسر شما فردی باشکوه ، ناب، صمیمی ، خوش خلق و باهوش است.

یک راهکار این است که از چشمان یک مرد و یا یک زن غریبه به همسر خود نگاه کنید، از چشمان جنس مخالف همسرتان را برانداز کنید، او چقدر جذاب است؟

این شیوه نگرش به زندگی به ما می آموزد به جای این که عشق را جستجو کنیم ، با عشق ورزیدن و محبت به زندگی نگاه کنیم. «زبانِ نگاه» زبان مۆثری است. شما با نگاه کردن به طرف مقابل، به او می فهمانید که به صحبت کردن با او علاقه مند هستید. اگر او سخن می گوید، شما با تبسم ، به صورت و چشم او نگاه کنید. این حالات شما، اثر معجزه آسایی در ایجاد صمیمیت و عشق شما دارد.

یك مشاور می گفت: من كه وظیفه گوش دادن به درد دل های مراجعین را دارم متوجه شدم بسیاری از زوج ها در گفته های خود اعتراف میكنند كه وقتی همسر آنها با جملات سرد و ناشی از بی اعتمادی صحبت می كند و او را نگاه نمی کند، ناخودآگاه از زندگی ناامید شده و ترجیح میدهند در تنهایی با خود خلوت كنند.

چگونه از كسی كه با او رفتار دوستانه ندارید انتظار رفتار عاشقانه و صمیمی و بدون اشتباه دارید؟
زن وشوهر ممكن است در مواجهه با اقوام و دوستان و حتی در محیط كار، روابط گرم و صمیمانه برقرار كنند (رو در بایستی دارند) و با دیگران با ملاحظه و مهربانانه صحبت كنند اما هنگام برخورد با همسر خود ناگهان فرد دیگری شوند، اگر چه همه این گونه نیستند اما بیشتر آنها در فرهنگ ما می گویند: با همسر خود كه تعارف نداریم. بنابراین به خود این اجازه را میدهند كه با او خیلی گرم و صمیمی برخورد نكنند، كه این كار اشتباه است.

جاذبه ظاهری داشته باشید.آنچه همسرتان می بیند برایش بسیار مهم است و كشش یا دافعه ایجاد می كند. بسیار مهم است كه خود را برای همسر خود سرحال و جذاب نگه دارید. بعد از ازدواج شما یك مسئولیت مهم دارید كه نباید با خود خواهی از زیر آن شانه خالی كنید.

 جملات " ای بابا، شکم گنده ، اعتباره بازاره" و یا " مگه من با بچه و کار بیرون و کار خونه، وقت می کنم که آرایش کنم ؟" که گاها از زن و شوهر ها شنیده می شود، باعث تاسف است.

باید همیشه خود را آراسته كنید، نسبت به یکدیگر عشق ورزی داشته باشید ،باید از نظر بدنی متناسب باشید از پوست و موی خود مراقبت كنید و از نظر روحی فردی پرانرژی باشید.

همه این كارها نه تنها به دوام زندگی زناشویی و عشق ورزی در طول زندگی به شما كمك می كند، بلكه سبب اعتماد به نفس بالای شما می شود.

در قسمت سوم ببینیم زمانی که با همسرمان هستیم را چگونه بگذرانیم تا از لحظه لحظه ی آن لذت ببریم.

توسط : مشاورفا  در تاریخ : 24-01-1394, 22:57   بازدیدها : 1827   
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .