ورود به سایت   عضویت
ورود به سایت
» » » ازدواج، همسر شما را تغییر نخواهد داد!

ازدواج، همسر شما را تغییر نخواهد داد!

 
مردم بعد از ازدواج تمایل بیشتری برای تغییر رفتار خود نخواهند داشت. یکی از دلایل عمده که سازگاری  زوج های جوان را با ازدواج مشکل تر می کند، ایده آل گرایی افراطی آنهاست. ارتباطات پیش از ازدواج اغلب با افسانه ها و خیال پردازی ها پر می شود، به ویژه این اعتقاد که صفات نامطلوب همسر بعد از ازدواج تغییر خواهد کرد.
 
متأسفانه، ازدواج نه مردم را تغییر می دهد و نه زمینه نفوذ و اثرگذاری دیگران را برای آنها آسانتر می کند. در حقیقت، ازدواج اغلب صفات نامطلوب را برجسته تر می کند.
 
شخصی که قبل از ازدواج اغلب دیر بر سر قرارهایش حاضر می شد، نوعاً بعد از ازدواج نیز اینگونه عمل خواهد کرد. شخصی که قبل از ازدواج شلخته بوده، بعد از ازدواج نیز شلخته خواهد بود؛ اما شلختگی او بعد از ازدواج آشکارتر و مشکل سازتر است.
 
گاهی این تفکر اشتباه در مورد مشکلات و صفات عمیق تر شخصیتی نیز اتفاق می افتد. برای مثال بسیار دیده شده است که دختری به پسری معتاد علاقه پیدا می کند و به خواستگاری او جواب بله می دهد با این عنوان که او تغییر می کند و یا او را تغییر می دهم.
 
بر عکس این موضوع هم دیده می شود، پسرانی که بعد از ازدواج می خواهند سبک زندگی و یا شخصیت همسرشان را تغییر دهند. مواردی که این تغییرات اتفاق افتاده است در برابر مواردی که این تغییرات صورت نپذیرفته است، تقریباً صفر است.
 
در حقیقت، ازدواج نمی تواند مردم را تغییر دهد، حتی ممکن است صفات نامطلوب به علت ارتباط بیشتر در ازدواج آشکارتر شود.
 
یک زن جوان که درباره یک مشکل جدی که قبل از ازدواج شروع شده بود، صحبت می کرد، گزارش داد: نامزد او تا قبل از شب عروسی با او مهربان و مؤدب بود. سپس او عصبانی شد و عصبانیت خود را در یک بحث بر سر هزینه های جشن عروسی نشان داد. او (خانم) فکر کرد که دلیل رفتار نامزدش نگرانی او درباره مراسم جشن عروسی بوده، با او ازدواج کرد. در ۶ ماه اول ازدواج همسر او بارها با او بدرفتاری جسمی داشت. او بعد از یک سال از همسر خود طلاق گرفت.
رویای لذت بخش پیش از ازدواج می تواند واقعیت های زناشویی را مختل کند!

توسط : مشاورفا  در تاریخ : 23-01-1394, 16:35   بازدیدها : 1099   
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .