ورود به سایت   عضویت
ورود به سایت
» » » قراري شيرين براي يك عمر زندگي

قراري شيرين براي يك عمر زندگي


راهنماي روبه‌رو‌شدن با خواستگار در نخستين جلسه:خواستگاري و ازدواج، يك راه و يك شيوه ندارد. اين اتفاق غافلگيركننده، ممكن است براي هر‌كدام از شما به‌شكلي خودش را نشان دهد.
 
 
خواستگاري و ازدواج، يك راه و يك شيوه ندارد. اين اتفاق غافلگيركننده، ممكن است براي هر‌كدام از شما به‌شكلي خودش را نشان دهد. گاهي مثل داستان‌هاي قديمي با يك نگاه عاشق شويد يا مثل افسانه‌ها كسي در زندگي‌تان باشد كه از كودكي عقدتان را با او در آسمان‌ها بسته باشند. گاهي هم ممكن است همكارتان همسر آينده‌تان شود يا اين‌كه خواستگاري كه تا ديروز براي‌تان كاملا غريبه بوده به عزيز‌ترين شخص آينده زندگي شما تبديل شود. در اين صفحه مي‌خواهيم از همين خواستگار‌هاي غريبه صحبت كنيد. كساني كه با واسطه يا بي‌واسطه، شما را براي صحبت كردن در مورد آينده مشترك به يك قرار دعوت مي‌كنند اما اين جلسه را چگونه خواهيد گذراند؟
 
جمع‌آوري اطلاعات
 
اگر يكي از آشنايان يا دوستان‌تان او را به شما معرفي كرده يا اين‌كه به واسطه‌اي، خودتان هم تاحدودي مي‌شناسيدش، بهتر است با اطلاعات قبلي وارد اين قرار شويد. از فرد واسطه در مورد شخصيت خواستگارتان سوالاتي بپرسيد و از اين‌كه چه مسائلي برايش بيشترين اهميت را دارد هم باخبر شويد. شايد بد نباشد كه اطلاعات كمي هم در مورد وضعيت خانوادگي‌اش به دست بياوريد تا با پيش فرض‌هاي مناسب در قرار اول‌تان حاضر شويد.
 
وقت شناس باشيد
 
ممكن است فكر كنيد كه اين آدم جديد هنوز براي‌تان اهميتي ندارد. پس بد نيست كه او را كمي منتظر بگذاريد و گربه را دم حجله بكشيد اما اين تصور كاملا اشتباه است. نخستين فكري كه اين غريبه در مورد شما مي‌كند، در ادامه اين رابطه تاثير زيادي خواهد گذاشت. او نه شما را كاملا مي‌شناسد و نه قضاوت خاصي در موردتان دارد. پس نگذاريد نخستين قضاوتش در موردتان بدقولي باشد.
 
اين‌بار كليات بهتر از جزئيات است
 
رفتار طبيعي‌ داشته باشيد. نه اين‌كه در همان جلسه اول خيلي خودماني شويد و نه اين‌كه فكر كنيد كه با يك دوست يا همكار داريد صحبت مي‌كنيد، خيلي رسمي حرف نزنيد و رفتار نكنيد. مي‌توانيد حتي از خاطرات‌تان را براي هم بگوييد يا از علائق‌تان اما اين قرار را پر از پرسش و پاسخ برگزار نكنيد. هرگز در مورد مسائل زندگي خصوصي، شرايط مالي و مسائلي از اين دست در اين جلسه صحبت نكنيد و هيچ وقت در جلسه اول از او نپرسيد كه اين چندمين باري است كه خواستگاري مي‌كند يا اين‌كه قبل از شما افراد ديگري در زندگي‌اش بوده‌اند يا نه!
 
شنونده خوبي باشيد
 
حتي اگر حرف‌هايش براي‌تان چندان جالب نيست، باز هم بايد با اشتياق گوش كنيد. يادتان نرود كه براي شنيدن حرف‌هاي او و گفتن حرف‌هاي خودتان اين قرار را گذاشته‌ايد. پس هرگز صحبت‌هايش را از روي بي‌ميلي قطع نكنيد و در طول اين مدت با لبخندتان او را همراهي كنيد. مهم‌ترين كاري كه در اين يك جلسه از دست‌تان بر‌مي‌آيد اين است كه شنونده خوبي باشيد.
 
اول جنگ كنيد
 
هميشه شنيده‌ايد كه جنگ اول بهتر از صلح آخر است. در اين مواقع هم بهتر است در آغاز كار مواضع‌تان را مشخص كنيد. اگر اهدافي براي زندگي‌تان داريد كه نمي‌توانيد از آن‌ها بگذريد و براي‌تان حياتي هستند، بهتر است در آغاز كار او را با اين موارد آشنا كنيد. اگر قصد داريد ادامه تحصيل بدهيد، به شهر يا كشور ديگري برويد يا هر اتفاق مهم ديگري را پيگيري كنيد، با ملايمت آن را مطرح كرده و واكنش اورا به اين نظر را مشاهده كنيد.
 
تلفن همراه يك مزاحم است
 
تلفن همراه‌تان را خاموش كنيد يا زنگش را قطع كرده و در كيف‌تان بگذاريد. پيامك فرستادن يا چك كردن تلفن‌همراه در اين مدت يا صحبت كردن با افراد ديگر آزاردهنده‌ترين كاري است كه مي‌توانيد بكنيد. اگر فكر مي‌كنيد كه در همان جلسه اول مي‌توانيد با پيامك همه جزئيات را به دوست صميمي‌تان توضيح بدهيد، كاملا در اشتباهيد.
 
در مورد موفقيت‌هاي‌تان حرف بزنيد
 
به جاي حرف زدن در مورد شكست‌هاي عاطفي و خواستگار‌هاي قبلي يا غرولند‌هاي رئيستان، از موضوعات هيجان انگيز و مثبت حرف بزنيد. علائق‌تان، تجربيات هيجان‌انگيزي كه داشته‌ايد يا برنامه‌هايي كه براي آينده داريد مي‌تواند موضوعات خوبي براي حرف‌هاي‌تان باشد. قرار نيست خودستايي كنيد اما مي‌توانيد در لابه‌لاي حرف‌ها و در پاسخ به بعضي سوالاتش، در مورد موفقيت‌هاي خودتان هم صحبت كنيد.
 
فقط خودتان باخبر باشيد
 
اين جلسه تنها به قصد آشنايي و در واقع نوعي خواستگاري برگزار شده. پس نه در موردش فكري جدي و رمانتيك كنيد و نه چنين تصوري را به ديگران القا كنيد. ممكن است شما يا حتي او، بعد از اين قرار تمايلي به ادامه دادن رابطه نداشته باشيد، پس با باخبر كردن ديگران از اين اتفاق، ‌خودتان را در برابر آن‌ها مسئول يا پاسخ‌گو نكنيد.
 
اهميت لباس‌هاي‌تان
 
راحت بودن‌تان را فداي زيبايي‌تان نكنيد. اگركفش زيبايي كه توان درست راه رفتن را از شما مي‌گيرد به پا كنيد، ممكن است براي‌تان دردسرساز شود. در عين آراسته بودن، مناسب شرايط لباس بپوشيد. اگر قرار شما در يك رستوران و براي صرف شام است، يك لباس نيمه رسمي و كفشي با پاشنه متناسب و برق افتاده مي‌تواند مناسب باشد اما اگر قرار است در روز به سينما برويد و بعد از آن كمي پياده‌روي كنيد دليلي ندارد كه لباس‌هاي سنگين مناسب ملاقات‌هاي مجلسي را بپوشيد.
 
از زندگي‌اش با خبر شويد
 
بدون آن‌كه موضوع را شبيه به كندوكاو زندگي او كنيد، سعي كنيد اطلاعاتي را در مورد خانواده‌اش به دست بياوريد. وضعيت زندگي خواهر و برادر‌ها، شغل‌شان و شيوه زندگي‌شان مي‌تواند شما را به شخصيت او نزديك‌تر كند. ببنيد كه چقدر با خانواده‌اش نزديك و صميمي است و چگونه يكديگر را در جريان زندگي حمايت مي‌كنند. يادتان نرود كه قابل اعتماد‌ترين مردان، كساني هستند كه با خانواده خودشان ارتباط نزديك عاطفي دارند.
 
فقط چند ساعت
 
بهتر است قرار اول شما يك قرار طولاني مدت نباشد. نيازي نيست كه از صبح تا غروب آفتاب با هم بيرون برويد و مثل دوستاني كه سال‌هاست يكديگر را مي‌شناسيد از هر دري حرف بزنيد. قرار اول بهتر است يك ملاقات نيمه‌رسمي و براي آشنايي بيشتر باشد. حتي اگر او را پسنديده‌ايد و دل‌تان نمي‌آيد به اين قرار پايان دهيد، باز هم بهتر است كه قانون‌هاي قرار‌هاي اول را رعايت كنيد. پس چند ساعتي را براي صحبت كردن با او خالي بگذاريد و بعد در كمال ادب، از او به خاطر اين دعوت تشكر كرده و به خانه برگرديد.
 
صادقانه و شفاف« نه» بگوييد
 
بعد از تمام شدن قرار منتظر تماس بعدي او باشيد. از آنجايي كه اين معامله 2 طرفه است، همان‌طور كه شما بايد او را بپسنديد او هم نياز دارد كه در مورد شما كمي فكر كند. اگر او را پسنديده‌ايد، ‌منتظر تماسش بمانيد و با خوشرويي پيشنهادش را براي قرار بعدي بپذيريد. اگر هم فكر مي‌كنيد كه او مرد روياهاي شما نيست، باز هم بايد كه در مورد اين موضوع با هم صحبت كنيد. برنداشتن تلفن يا جواب ندادن به پيامك مشكلي را حل نمي‌كند، پس خودتان را از او پنهان نكنيد. با او صادقانه صحبت كنيد و اين حقيقت را كه او نمي‌تواند مرد آينده شما باشد را با حفظ احترام، برايش توضيح دهيد. هرگز براي دادن اين جواب «نه» واسطه‌ها را نفرستيد. اين حق اوست كه جواب‌تان را از زبان خودتان بشنود.

توسط : مشاورفا  در تاریخ : 22-01-1394, 21:40   بازدیدها : 1341   
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .