ورود به سایت   عضویت
ورود به سایت
» » » همسر با این ویژگی ها اصلاح ناپذیر است

همسر با این ویژگی ها اصلاح ناپذیر است

همسر با این ویژگی ها اصلاح ناپذیر است

درست است كه آدم‌ها با ازدواج بيشتر عادت‌هايشان تغيير مي‌كند و اصلا شيوه زندگي و علايق‌شان هم با قبل تفاوت پيدا مي‌كند، اما باز هم عادت‌هايي وجود دارد كه نه تنها با گذشت زمان درست نمي‌شود بلكه ممكن است روز به روز شديد‌تر هم شود. در این مقاله با فهرست كوچكي از اين ويژگي‌هاي تغييرناپذير آشنا شويد.
 
اوضاع هر روز براي‌تان سخت و سخت‌تر مي‌شود اما منتظر مي‌مانيد. منتظر روزي كه او به تصوير ايده‌آل شما تبديل شود و همه اين ويژگي‌هايي كه آزار‌تان مي‌دهد را تغيير دهد. شما او را همانطور كه هست، نمي‌بينيد و نمي‌خواهيد و تنها در انتظار اين تغييرات به اين رابطه ادامه مي‌دهيد. درست است كه آدم‌ها با ازدواج بيشتر عادت‌هايشان تغيير مي‌كند و اصلا شيوه زندگي و علايق‌شان هم با قبل تفاوت پيدا مي‌كند، اما باز هم عادت‌هايي وجود دارد كه نه تنها با گذشت زمان درست نمي‌شود بلكه ممكن است روز به روز شديد‌تر هم شود. این را باید بدانید و دست از خیالپردازی بکشید. در این مقاله با فهرست كوچكي از اين ويژگي‌هاي تغييرناپذير آشنا شويد.
 
از در و ديوار شاكي است؟
فكر نكنيد آدم‌هاي نااميد با حضور فرشته نجاتي چون شما اصلاح مي‌شوند. اگر نامزد‌تان به زمين و زمان بدبين است و فكر مي‌كند هميشه در حقش ظلم شده، كمي بيشتر به دلايل‌تان براي ازدواج فكر كنيد، چراكه چنين فردي با تلاش‌ها و فداكاري‌هاي شما هم درست نمي‌شود و نگاهش به زندگي هم تغيير نمي‌كند. شايد او در آغاز شما را ستايش كند و ناجي خود بنامد اما بعد از مدتي شما هم برايش رنگ آدم‌هاي ديگر را مي‌گيريد و به يكي ديگر از دلايل ناكامي و شكايتش تبديل مي‌شويد. آدم‌هايي كه حاضر نيستند مسئوليت زندگي‌شان را بپذيرند و براي هر شكستي ديگران را مقصر مي‌دانند، حتي با وجود محبت‌هاي بي‌دريغ شما هم اصلاح نخواهند شد.
 
اعتياد دارد؟
بهانه اين موضوع هم معلوم است. «شرايطم خوب نبوده و اگر در كنارم باشي و حمايتم كني تغيير مي‌كنم!» افرادي كه به مخدر و هر چيز ديگري اعتياد دارند، ادعا مي‌كنند كه شرايط نامساعد زندگي آنها را به دامان چنين مشكلي انداخته است. آنها حتي خودشان هم نسبت به شخصيت‌شان آگاهي لازم را ندارند و درون خودشان هم فكر مي‌كنند اگر يك فرشته فداكار در كنار‌شان باشد، اوضاع درست مي‌شود و دست از اين عادت‌هاي اعتيادگونه برمي‌دارند. اما واقعيت اين است كه حتي اگر براي يك مدت كوتاه اعتياد‌شان را كنار بگذارند، باز هم با كوچك‌ترين بهانه يا احساس خلأيي دوباره سراغ عادت قديمي‌شان مي‌روند. نمي‌گوييم تمامي اين افراد دوباره به عادت مخرب‌شان برمي‌گردند اما بايد بدانيد كه اين موضوع به آن سادگي كه شما و او فكر مي‌كنيد هم نيست.
 
خسيس است؟
زماني‌كه بدون اطلاع قبلي، جنسي از پشت ويترين چشم‌تان را مي‌گيرد و براي خريدش اقدام مي‌كنيد، سعي مي‌كند شما را منصرف كند؟ در اين مدت نامزدي يك‌بار هم به يك رستوران خوب نرفته‌ايد و هيچ ميلي به خريدن كادوهاي كوچك براي‌تان ندارد؟ شايد فكر كنيد دستش فعلا تنگ است و براي خريد وسايل خانه يا تدارك ديدن جشن عروسي، به همين پول‌هاي اندك نياز دارد. اما اگر بخواهيد به اين قضاوت‌تان اعتماد كنيد، بايد باقي رفتار‌هاي او را هم بررسي كنيد و مطمئن شويد. زندگي با آدم‌هاي خسيس آسان نيست و آنها هم راحت عوض نمي‌شوند. شايد با گذشت زمان، فرد خسيس پول‌هايش را هم در اختيار شما بگذارد اما او از اين موضوع عذاب خواهد كشيد و از خرج كردن يك ريال از آن پول‌ها هم لذت نخواهد برد.
 
اعتماد به نفس ندارد؟
منزوي و گوشه‌گير است و آنقدر اعتماد به نفس ندارد كه بتواند خودش را در جمع نشان دهد؟ براي او مهماني رفتن و حضور در مقابل ديگران سخت‌ترين كار است و به‌دليل گوشه‌گيري‌اش در محيط كار هم نتوانسته تاكنون آن‌طور كه بايد پيشرفت كند؟ يادتان نرود كه زندگي كردن با چنين فردي آسان نيست. آدم‌هايي كه اعتماد به نفس پاييني دارند نه تنها در اين موقعيت‌ها بلكه در تك‌تك لحظات زندگي از ديگران فاصله مي‌گيرند و جا مي‌مانند و نمي‌توانند همسري توانمند و موفق براي‌تان باشند. البته تغيير دادن اين آدم‌ها محال نيست اما از آنجا كه اين مسئله ريشه در شخصيت و اوضاع رواني‌شان دارد، تنها يك درمان طولاني مدت است كه مي‌تواند اين ترس از ابراز وجود را از آنها بگيرد، پس اگر نمي‌خواهيد مثل يك پرستار چنين فردي را تا بهبود يافتن همراهي كنيد، درباره انتخاب‌تان تجديدنظر كنيد.
 
عاشق سينه‌چاك است؟
هيچ‌كس از اينكه مورد عشق ديگري قرار بگيرد، بدش نمي‌آيد. ما آدم‌ها محتاج توجه و محبتيم و وقتي كسي با تمام وجود چنين هديه‌هايي را نثارمان مي‌كند، نه تنها احساس آرامش مي‌كنيم بلكه حس غرور هم سراغ‌مان مي‌آيد و در مقابل ديگراني كه در معرض چنين عشقي قرار نگرفته‌اند، احساس پيروزي مي‌كنيم، اما عشق همه آدم‌ها از اين جنس نيست. شما نمي‌توانيد از رفتارهاي افراطي‌اي كه به نام عشق انجام مي‌شوند، آرامش بگيريد. كساني كه براي پر كردن خلأهاي وجودي‌شان، محبت غيرقابل جبراني را نثارتان مي‌كنند، هرگز قابل اعتماد نيستند و بدانيد كه اگر او در مقابل شما از تحقير شدن نمي‌ترسد و اگر براي اثبات عشقش به شما مي‌چسبد و يك جاي تنفس هم در زندگي‌تان نمي‌گذارد، بايد در مورد آينده اين رابطه، بيشتر فكر كنيد.
 
بددهن است؟
خيلي راحت از آدم‌هاي دور و برش مي‌رنجد و انتقاد‌هاي مداومش به زمين و زمان با تندي و بد دهني همراه است؟ او حتي اگر پايش به يك سنگ بخورد تا ساعت‌ها عصبي مي‌ماند و از بد و بيراه گفتن دست برنمي‌دارد؟ هميشه به‌دنبال بهانه‌اي است تا عصبانيتش را ابراز كند و در بحث‌هاي دونفره‌تان، حرمت هيچ‌چيز را نگه نمي‌دارد؟ او حاضر است ديوار‌هاي ميان‌تان را با چند كلمه نادرست و آزار‌دهنده از ميان ببرد و به راحتي آب خوردن دل‌تان را مي‌شكند؟ چنين فردي حتي اگر هزار و يك ويژگي مثبت داشته باشد، نمي‌تواند همسر شايسته‌اي براي شما باشد. درست است كه بسياري از اين آدم‌ها بعد از انجام كارهايشان پشيمان مي‌شوند و محبت زيادي را نثار‌تان مي‌كنند اما آنها در لحظات عصبانيت، نه عشق را مي‌شناسند و نه احترام را. زندگي با كسي كه چنين حرمت‌هايي برايش بي‌معناست اصلا خوشايند نيست و اين آدم‌ها هم به سادگي تغيير نمي‌كنند.
 
پليس بازي در مي‌آورد؟
آدم‌هاي كنترل‌گر به اين سادگي‌ها كه فكر مي‌كنيد تغيير نمي‌كنند. اگر نامزدتان مدام به‌دنبال جنگ قدرت است و از اينكه با كنترل كردن شما اين جنگ را ببرد لذت مي‌برد، در مورد انتخابش تجديد نظر كنيد. شايد اسم اين عادت را عشق بگذارد و شايد با ترس از به هم ريختن اوضاع توجيهش كند. چنين آدم‌هايي سرشار از ترس هستند و در بيشتر موارد نه تنها با كوتاه آمدن‌هاي شما بهتر نمي‌شوند بلكه ميدان را براي شك كردن‌ها و كنترل‌گري‌هايشان هم بازتر مي‌بينند، اما بهانه او هرچه كه باشد بايد بدانيد كه تغيير دادن چنين آدمي اگر به‌طور كامل ناممكن نباشد، لااقل تنها با كمك شما و آدم‌هاي عادي دور و برتان ناممكن است. چنين آدم‌هايي از دردي دروني رنج مي‌برند و تنها درمان‌هاي طولاني‌مدت روانشناختي است كه مي‌تواند آنها را آرام‌ كرده و اين عادت را از سرشان بيرون كند. اما يادتان نرود كه اين آدم‌ها عاشق قدرت ساختگي‌شان هستند و به راحتي حاضر نمي‌شوند تحت درمان قرار گيرند.
 
مي‌گويد همينم كه هستم؟
تغيير دادن آدم‌ها كار سختي است اما غيرممكن نيست. اين موضوع زماني ناممكن مي‌شود كه فرد مقابل شما خودش ميلي به تغيير نداشته باشد و بدتر اينكه هر زمان نام تغيير كردن به ميان مي‌آيد، ‌يك سپر آهني دستش بگيرد و از ويژگي‌هاي فعلي‌اش دفاع كند. افرادي كه صراحتا مي‌گويند خودشان را همين‌طور كه هستند دوست دارند و حاضر نيستند هيچ كدام از ويژگي‌هايشان را تغيير دهند، نمي‌توانند گزينه مناسبي براي زندگي مشترك‌تان باشند. البته اگر شما آنها را دقيقا همان‌طور كه هستند دوست داريد و مي‌پذيريد، اوضاع كمي فرق مي‌كند؛ اما اگر شما هم از آنها گلايه‌هايي داريد و منتظر تغيير كردن‌شان هستيد، بهتر است اين اميد بيهوده را از سر‌تان بيرون كنيد.
توسط : مشاورفا  در تاریخ : 14-01-1394, 19:42   بازدیدها : 1487   
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
نظرات
محسن در تاریخ : 12 تیر 1394 20:07
بسیار آموزنده
1