ورود به سایت   عضویت
ورود به سایت
» » » چرا دیگراز همسرم لذت نمی برم

چرا دیگراز همسرم لذت نمی برم

چرا دیگراز همسرم لذت نمی برم

شما ممکن است احساس کنید که میل جنسی شما کم رنگ شده است. یا چیزهایی که قبلا برای شما لذت آور بوده اکنون ناراحت کننده به نظر می رسد. درباره سلامت جنسی خود مضطرب هستید، شما تنها نیستید. خیلی از زنان دچار مشکلات جنسی در نقاطی از زندگی خود می شوند. با تخمین هایی حدود 4 نفر از 10 زن یک نگرانی جنسی حداقل تجربه کرده است. در دایره های پزشکی این عارضه به عنوان ناتوانی جنسی در زنان شناخته می شود.
 
ناتوانی جنسی در زنان دلالت بر مشکلات مزمن یا عود کننده در مصاف با یک یا بیشتر از پاسخ های جنسی می باشد. به آنچه که شما تجربه می کنید ناتوانی جنسی در زنان نمی گویند مگر اینکه شما درباره آن مضطرب بوده یا تاثیر منفی بر ارتباط شما با همسرتان داشته باشد.
 
((اگرچه مشکلات جنسی در ارتباط با ناتوانی جنسی در زنان چندین رویه دارد،اما آنها قابل درمان هستند. ارتباط دادن دلواپسی های خود و فهم کالبد شناسی و فیزیولوژی طبیعی پاسخ های بدن به میل جنسی قدم های مهمی است برای بدست آوردن دوباره رضایت جنسی))
 
علائم و نشانه ها
 
دلواپسی جنسی در زنان در هر سنی اتفاق می افتد ولی ممکن است در زمان های آسیب پذیری هورمونی شایع تر باشد، مانند بعد از زایمان یا در زمان انتقال به یائسگی. نگرانی های جنسی همچنین ممکن است با بیماریهای عمده مانند سرطان اتفاق بیافتد.
 
مشکل شما به عنوان ناتوانی جنسی در زنان دسته بندی می شود اگر شما یک یا چند مورد از موارد زیر را تجربه کرده اید.
 
* میل جنسی در شما کم است یا وجود ندارد.
 
* شما با فعالیت جنسی برانگیخته نمی شوید یا علیرغم میل جنسی برانگیخته نمی شوید.
 
* شما نمی توانید به اوج لذت جنسی(ارگاسم) برسید.
 
* شما دارای درد در زمان تماس جنسی هستید.
 
چه زمان باید به پزشک مراجعه کرد؟
 
اگر نگرانی های جنسی موجب دردسر شما شده است به پزشک خود مراجعه کنید تا یک ارزیابی از شما به عمل آورد. کلا بهتر است چند ماه یکبار حتما به پزشک زنان مراجعه کنید.
 
پزشک شما ممکن است بیدرنگ یک مصاحبه با شما در مورد نگرانی های جنسی در طول دوره ویزیت معمولی پزشکی انجام دهد، یا می توانید شما بحث را شروع کنید اگر نگرانی هایی دارید که باید به پزشک خود پیام بدهید که آیا در حال حاضر از نظر جنسی فعال می باشید و یا نگرانی های جنسی شما کدام هستند.
 
سپس ، پزشک شما داروهایی را که شما استفاده کرده اید در خلال تاریخچه پزشکی تان مرور میکند و یک معاینه کامل انجام میدهد. در معاینه لگنی، پزشک برای علائم و تغییرات جسمی در ارتباط با نگرانی های جنسی شما بررسی می کند، مانند نازک شدن بافت واژن، کاهش خاصیت ارتجاعی پوست، داغ زخم ها، درد یا بیرون زدن اعضاء لگنی.
 
پزشک ممکن است شما را به یک متخصص مشاور یا یک درمان کننده جنسی برای ارزیابی عوامل هیجانی و ارتباطی ارجاع دهد و همچنین مجددا هویت جنسی، اعتقادات و نگرش های شما را بررسی کند.
 
ناتوانی جنسی در زنان عمدتا به چهار دسته تقسیم می شوند:
 
میل جنسی کم: داشتن میل جنسی کم ، یا گرایش جنسی ضعیف. این شایعترین نوع اختلال جنسی در میان زنان است.

اختلالات انگیختگی جنسی: تمایل شما به عمل جنسی ممکن است دست نخورده باشد، اما شما توانایی برانگیخته شدن یا نگهداری آن در زمان فعالیت جنسی ندارید.

اختلالات اوج لذت جنسی: شما دارای مشکل مزمن یا عود کننده در رسیدن به لذت جنسی بعد از انگیختگی کافی جنسی و یا تحریکات مداوم دارید.

اختلالات درد جنسی: شما درد در ارتباط با تحریک جنسی یا تماس واژنی دارید.اغلب مشکلات جنسی در زنان بیش از یک دسته را می پوشاند. با افزایش اطلاعات درباره طبیعت پیچیده پاسخ جنسی زن، یک منظر جدید پدیدار شده است- تمرکز بر پاسخ جنسی به عنوان یک تداخل پیچیده از اجزائی که تاثیر بر صمیمیت می گذارد، شامل فیزیولوژی، عواطف، تجربیات، اعتقادات، شیوه زندگی و ارتباطات است. اگر هر کدام از این اجزا تحت تاثیر قرار گیرد، تمایل جنسی، انگیختگی یا رضایت جنسی تحت تاثیر قرار می گیرند.در مقاله بعدی راه های درمان را برای شما توضیح خواهیم داد.
منبع: تبیان

توسط : مشاورفا  در تاریخ : 5-01-1394, 09:53   بازدیدها : 1212   
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .