ورود به سایت   عضویت
ورود به سایت
» » » بازی های رایانه ای كودك را درون گرا می كند

بازی های رایانه ای كودك را درون گرا می كند

بازی های رایانه ای كودك را درون گرا می كند

كودكانی كه به طور مداوم بازی های رایانه ای انجام می دهند، درونگرا شده، در جامعه منزوی و در برقراری ارتباط اجتماعی با دیگران ناتوان می شوند.
 
كارشناس اداره روان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكی در گفت گو با وب دا، ضمن بیان این مطلب اظهار داشت:‌ روحیه انزواطلبی باعث می شود كه كودك از گروه همسالان جدا شود كه این خود سرآغازی برای بروز ناهنجاری های دیگر است همچنین دراین بازی ها به دلیل این كه كودك و نوجوان با ساختنی ها و برنامه های دیگران به بازی می پردازد، كمتر قدرت دخل و تصرف در آنها پیدا می كند و اعتماد به نفس او در برابر ساختنی ها و پیشرفت دیگران متزلزل می شود.
 
معصومه افسری افزود: تصور بیشتر خانواده ها این است كه در بازی های رایانه ای فرد در بازی مداخله فكری مداوم دارد. اما این مداخله، فكری نیست بلكه این بازی ها سلولهای مغزی را گول می زنند و از نظر حركتی نیز فقط چند انگشت كودك را حركت می دهند.
 
وی گفت: به دلیل جاذبه مسحور كننده ای كه این بازی ها دارد، بچه ها وقت و انرژی زیادی را صرف بازی با آن می كنند، حتی بعضی از كودكان صبح، زودتر از وقت معمول بیدار می شوند تا قبل از مدرسه كمی بازی كنند و وقتهای تلف شده را هم بدین صورت جبران می كنند كه این امر خود منجر به افت تحصیلی در آنها می شود.
 
كارشناس اداره روان به والدین توصیه كرد: اگر قرار است از بازی های كامپیوتری استفاده كنند، بهتراست بازی های تصویری خلاق كه كودكان باید به وسیله آنها، معما هایی را حل كنند، بیش از بازی های دیگر مورد توجه قراردهند.
 
افسری تصریح كرد: والدین وقت بیشتری را به كودك و نوجوان خویش اختصاص بدهند چراكه هر قدر وقت گذاری و ارتباط صحیح بین والدین و فرزندان بیشتر باشد زمینه چنین بازی هایی كمتر فراهم می شود و بهتر است با كودكان صحبت كنند كه فقط روزهای تعطیل مجاز به استفاده ازاین بازی ها هستند.
توسط : مشاورفا  در تاریخ : 5-01-1394, 20:39   بازدیدها : 939   
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .